درگاه بدون اي پي درگاه بدون اي پي .

درگاه بدون اي پي

نحوه چاپ بيمه ثالث ايران

نحوه چاپ بيمه ثالث ايران

 

بيمه شخص ثالث به عنوان يكي از انواع بيمه هاي خودرو، جزء مهمترين بخش هاي بيمه نامه محسوب مي‌شود. در بسياري از موارد، اين نوع بيمه جزء الزامات قانوني براي رانندگان و خودروها مي‌باشد. براي صدور بيمه نامه شخص ثالث ايران، سه نوع روش چاپ بيمه نامه وجود دارد كه در ادامه به توضيح هر كدام از اين روش ها مي پردازيم.

 

چاپ بيمه نامه با كد يكتا

 

اين روش چاپ بيمه نامه با استفاده از كد يكتا بيمه‌نامه انجام مي‌شود. كد يكتا يك شناسه منحصر به فرد است كه به هر بيمه نامه اختصاص داده شده و براي شناسايي بيمه نامه در سيستم بيمه‌اي استفاده مي‌شود. براي چاپ بيمه نامه با كد يكتا، بايد ابتدا بيمه‌گذار به شركت بيمه‌اي مربوطه مراجعه كرده و براي خودرو خود بيمه ثالث ايران  يا بيمه ثالث از شركت ديگر را صادر كند. سپس، شركت بيمه‌اي در سيستم خود يك كد يكتا به اين بيمه نامه اختصاص مي‌دهد.

 

پس از صدور بيمه نامه با كد يكتا، مي‌توان به سايت شركت بيمه‌اي مراجعه كرده و با وارد كردن كد يكتا بيمه نامه، آن را چاپ كرد. اين روش از نظر سادگي و سرعت صدور بيمه نامه، يكي از بهترين و راحت‌ترين روش‌هاست.

قبل از چاپ بيمه نامه امكان بررسي  و استعلام بيمه ثالث ايران  همچنين بررسي  قيمت بيمه بدنه ايران  و يا  قيمت بيمه بدنه ايران  از سايت بيمه قابل بررسي مي‌باشد.

 

چاپ بيمه نامه با استفاده از شماره بيمه نامه

 

در اين روش چاپ بيمه نامه، شماره بيمه نامه به عنوان شناسه بيمه نامه، براي چاپ استفاده مي‌شود. شماره بيمه نامه، شناسه يكتاي بيمه نامه است كه به هر بيمه‌نامه اختصاص داده شده و براي شناسايي بيمه نامه در سيستم بيمه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي چاپ بيمه نامه با استفاده از شماره بيمه نامه، بايد ابتدا با مراجعه به سايت شركت بيمه‌اي، وارد پنل كاربري خود شده و با وارد كردن شماره بيمه نامه و ساير اطلاعات مورد نياز، بيمه نامه را چاپ كنيد. اما براي استفاده از اين روش، بايد ابتدا بيمه‌گذار براي خودرو خود بيمه شخص ثالث را از شركت بيمه‌اي صادر كرده باشد و شماره بيمه نامه را دريافت كرده باشد.

z10_82zq.png

 

چاپ بيمه نامه با كد VIN

 

اين روش چاپ بيمه نامه با استفاده از كد VIN انجام مي‌شود. كد VIN، كد شناسايي خودرو است كه شامل 17 رقم است و به هر خودرو اختصاص داده شده است. در اين روش، بايد ابتدا براي خودرو بيمه شخص ثالث از شركت بيمه‌اي صادر شود و سپس با وارد كردن كد VIN خودرو در سايت شركت بيمه‌اي، بيمه نامه را چاپ كنيد.

 

از آنجايي كه سيستم بيمه كشوري به صورت آنلاين و يكپارچه شده است، صدور برگه بيمه نامه الزامي نيست و در صورت بروز حادثه و پرداخت خسارت، ارائه برگه بيمه نامه نيز الزامي نمي‌باشد. با اين حال، در صورت داشتن اصرار بر داشتن برگه بيمه نامه، مي‌توانيد با كليك بر روي گزينه چاپ، يك نسخه از استعلام بيمهنامه كه حاوي شماره بيمه نامه، مشخصات بيمه گذار و مشخصات خودرو است را به همراه داشته باشيد.

 

با توجه به اينكه بيمه شخص ثالث جزء الزامات قانوني براي رانندگان و خودروهاست، پيشنهاد مي‌شود كه در صورت استفاده از خودرو، حتما بيمه شخص ثالث را براي آن صادر كنيد. همچنين، براي اطمينان بيشتر در مورد پوشش‌هاي بيمه‌نامه و شرايط پرداخت خسارت، پيش از خريد بيمه‌نامه، به مطالعه دقيق و كامل شرايط و قوانين مربوط به آن توصيه مي‌شود.

 

در نهايت، با توجه به توضيحاتي كه در بالا ارائه شد، پيشنهاد مي‌شود كه براي صدور بيمه شخص ثالث، از روش چاپ بيمه نامه با كد يكتا استفاده كنيد، زيرا اين روش از نظر سرعت و سادگي، يكي از بهترين روش‌هاست. همچنين، براي داشتن اطمينان بيشتر در مورد پوشش‌هاي بيمه نامه و شرايط پرداخت خسارت، پيش از خريد بيمه نامه، به مطالعه دقيق و كامل شرايط و قوانين مربوط به آن توصيه مي‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۸:۴۲ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :